

Descripció del projecte al qual pertany l’oportunitat de voluntariat
En el servei de Centre Obert, participen infants i adolescents d’entre els 6 i 16 anys en situació de risc social, fora de l’horari escolar, en un clima de família, que els permet adquirir aprenentatges i ser protagonistes del seu procés de desenvolupament i creixement personals, com també a les seves famílies.
El servei s’organitza en 2 seccions, infància i adolescència, i 4 grups d’edat: 6-8 anys (1r-3r de primària), 9-11 anys (4t-6è de primària), 12-14 anys (1r-2n d’ESO) i 15-16 anys (3r-4t d’ESO). Les activitats es realitzen en grups de 10 infants i/o adolescents, amb una educadora referent cadascun. En un horari comprès entre les 16h i les 20h, diferenciat en tres espais: l’acollida, el reforç escolar o suport a l’estudi i els programes educatius transversals (activitats, dinàmiques i tallers de salut i higiene, convivència, compromís social, lleure educatiu, etc.).
Funcions i tasques del voluntariat
Oferir suport escolar i estudi assistit als grups de la secció d’adolescència (1r-2n ESO i 3r-4t ESO), acompanyant l’educadora referent en aquesta tasca.
Perfil del voluntariat
Persones amb estudis bàsics o superiors, amb capacitats per transmetre idees de forma clara i entenedora, amb habilitats comunicatives per transmetre continguts amb fluïdesa, amb actitud pacient, propera i orientades a la relació d’ajuda. Amb comprensió del català (oral i escrit).
Imprescindible ser major d’edat, disposar del certificat d’absència de delictes de naturalesa sexual per al voluntariat amb menors (podem ajudar-los a fer aquest tràmit).
Horari d’activitat
De dilluns a dijous de 17.20 a 18.30 h (dies setmana a acordar).
Compromís mínim requerit
1 dia a la setmana, mínim un trimestre escolar.
Entitat
El Centre Obert Don Bosco és un servei socioeducatiu emmarcat en la Plataforma d’Educació Social Salesiana (PES) de Sant Boi, la qual atén la infància, adolescència, joventut i família, des de l’educació social, i es basa en el mètode preventiu salesià, que parteix de l’acollida incondicional per arribar a l’acompanyament educatiu personalitzat; parant especial atenció a aquelles persones que es troben en major situació de vulnerabilitat i risc social.
Per garantir una intervenció de qualitat, s’identifiquen 5 pilars: l’acompanyament individual i personalitzat de cada infant i jove, comptant amb el seu protagonisme en tot el procés de desenvolupament i canvi; el treball en grup d’iguals i l’educació en valors; el treball familiar; el treball en xarxa i coordinat entre els diferents serveis i agents que intervenen amb la família i el desenvolupament comunitari.